Monday 24 October 2011

i love them so much

hari ni sangat bosan sangat sangat.. tak tahu nak buat ape.. alih alih memilih untuk update blogger ni.. :) biasa lah kan, ni lah kerja.. bila dah tak tahu nak buat ape.. okay, stop membebel bukan bukan :D

okay, aku nak tanya lah, semua orang ada family kan? tak kira la a big of family or small of family,janji ade nama family bukan.. semua orang sayang kan family masing masing, termasuk lah aku.. siapa yang tak sayangkan family sendiri, tak tahu lah aku nak cakap ape kan.. :) bersyukur dengan ape yang kita memiliki.. daripada sesetengah orang, yang tak ada family, hanya sebatang kara je, lagi sedih kan.. aku nak share lah sikit ape yang berlaku depan mata aku sendiri.. orang lain punye lah sayang kan family sendiri, tetapi ade jugak yang menjadi lalang yang membusukkan daging sendiri di dalam family sendiri.. aku sendiri tak faham mentallity orang yang macam ni.. bagi aku la, buat ape nak memburukkan darah daging sendiri, sebab sah sah yang kau memburukkan kan tu family kau sendiri..

cetek betul pemikiran orang yang macam ni.. tak tahu lah aku ape perasaan dapat memburukkan darah daging sendiri.. aku rasa orang yang macam ni tak ade perasaan aku rasa, sebab tergamak memburukkan darah daging sendiri.. betul tak? lepas tu, tak ingin menerima kesalahan diri sendiri.. haktuihh lah orang yang macam ni.. tak semua yang kau buat perfect oi.. lagi menyampah orang lain tengok.. bajet diri kau tu hebat sangat ke? allah tu lagi hebat.. jangan nak jadi manusia yang bodoh sombong sangat.. alih alh nanti kau yang tersungkur suatu hari nanti..

kena lah ingat, kita hidup dalam dunia ni tak sampai ke mana pun kalau hati busuk.. satu hari nanti allah akan bagi balasan.. ingat lah sikit.. tak tahu lah aku, ape nak komen lagi pasal orang orang yang macam ni..

whatever it is, aku sayang dengan family aku, walaupun ade suara suara sumbang dah banyak mengutuk hal family aku, menghina.. tapi tu semua tak menjejas kan ape ape pun dekat aku.. hanya allah je tahu kebenaran nya.. i love my mum and my dad and my sibling too.. <3 <3

No comments:

Post a Comment