Saturday 19 May 2012

SAYA BAHAGIA MENGENALI KAMU SAYANG

Suatu ketika dulu, aku diulit bahagia dengan dia.. bahagia yang teramat sangat.. bak kata orang, orang tengah dilamun cinta, semuanya nampak indah.. itu yang terjadi atas diri aku sendiri.. aku mengalami fasa alam percintaan dan aku buta dengan cinta.. aku sayang separuh mati dengan dia.. bagi aku ketika tu, dia insan yang terakhir yang ada di dalam hidup aku ketika ini.. kerna aku tak sanggup dilukai dan menangisi lagi air mata kedukaan.. bagi aku, cukup dia kali ini aku menganali.. harapan aku dengan dia, terlalu tinggi.. senang diungkapkan, kami bersama meletakkan harapan yang tinggi dalam hubungan ini.. dia sangat penyayang, dia sangat ambil berat, dia sangat sempurna di mata aku ketika itu.. ya allah, aku bahagia ketika itu kerna kau bagi dia untuk aku.. tapi kenapa? kenapa dan kenapa? kebahagiaan yang kau berikan untuk aku dengan dia hanya sementara.. sekejap sahaja... aku kehilangan dia.. aku kehilangan dia.. aku kehilangan dia yaallah.. hati aku sayu, jiwa aku meronta kesakitan.. berat dugaan yang kau berikan kepada aku.. tak tertanggung dugaan yang kau bagi di atas diri aku ini.. aku hilang pertimbangan diri.. aku tertekan dengan semua yang berlaku di atas diri aku sendiri... aku menangis dan menangis untuk lepaskan semua nya.. di dalam hati aku, hanya dia.. dia yang aku sayang sampai bila bila... itu yang mampu aku cakap kan.. aku hilang dia dengan sekelip mata.. aku tak sanggup melihat dia dengan insan yang dia sayang.. hati aku tak kuat untuk melihat untuk semua tu.. aku tak cukup kuat untuk semua ni.. sulit bagi aku untuk terima kenyataan ini.. kenyataan yang sangat pahit dan perit untuk aku telan sebaik yang mungkin.. ape yang aku harap kan ketika itu, dia ade disamping aku untuk lalui keadaan ni.. tapi aku tak dapat semua tu.. aku tak kan dapat.. aku sendiri yang lalui keadaan yang sangat sulit yang aku lalui.. kadang kadang aku terfikir, biarlah aku yang lalui getir keadaan ini, biarlah aku yang rasa sakit dalam keadaan ni, biarlah aku yang tanggung semua ni.. asal kan dia tak sakit sedikit pun.. aku tak tau siape yang benar dan siapa yang salah dalam keadaan ni.. kadang kadang aku bingung untuk mencari segala jawapan untuk semua yang dah berlaku.. cukup 2bulan aku lalui keadaan ni, tipu aku katakan, aku boleh terima semua ini.. tapi kenyataannya aku belum pulih untuk semua ini.. sakit nya hanya allah yang tau.. aku tak tau bila hati aku ini pulih sepenuhnya.. di depan dia, aku seolah olah berlakon.. aku berlakon yang aku gembira, gelak ketawa dengan dia,senyum.. tapi, di dalam hati aku, hati aku sayu.. bila aku melihat dia hari hari, aku melihat dia dengan penuh rasa sayang.. aku melihat dia dengan penuh tumpuan.. kadang kadang aku tak nak dia hilang dari pandangan aku setiap hari.. bila dia panggil aku, aku akan jawab dengan sebaik mungkin.. 2bulan aku lalui keadaan ni, aku jumpa dia setiap hari, cukup lah aku bahagia tengok dia gembira.. tengok dia ketawa, senyum depan aku.. walaupun aku dengan dia pernah menangis sama sama, dalam keadaan ni, bagi aku cukuplah.. aku tak nak dia menangis lagi.. biarlah aku yang menangis untuk semua ni.. aku redha, aku pasrah.. mungkin ni ta kdir untuk aku..kalau suatu hari nanti,dia datang dalam hidup aku, kalau dia jodoh aku suatu hari nanti, aku terima dengan sebaik mungkin.. aku tak nak tengok dia susah sikit pun.. aku tak nak dia sedih sedikit pun.. kalau dia  susah, kalau dia sedih, aku lagi rasa susah dan sedih tu.. aku harap insan yang ade dalam hidup dia sekarang ni, aku harap sangat yang dia dapat jaga dia dengan sebaik yang mungkin.. dia sangat bermakna dalam hidup aku suatu saat dulu.. aku doakan yang terbaik untuk dia..

No comments:

Post a Comment